fbpx

Waarom een commercial laten maken?

Commercial

Een commercial laten maken is een absolute aanrader. Een commercial is namelijk een zeer effectieve manier van reclame maken. Net zoals bij een promotievideo of bedrijfsfilm wordt een bepaald product of een bepaalde dienst in een commercial gepromoot. Toch werkt het vaak net iets anders dan bij een bedrijfsfilm of promotievideo. Hieronder leest u meer over wat de verschillen zijn tussen commercials en promotievideo’s en hoe het men verleidt tot een aankoop.

Wat is het verschil tussen een commercial en een bedrijfsfilm?

Een commercial en een bedrijfsfilm kunnen zoals gezegd behoorlijk wat verschillen van elkaar. Als we kijken naar verschillende bedrijfsfilms en promotievideo’s kunnen er tussen deze video’s al aardig wat verschillen zitten. Het doel is echter bij deze video’s in de meeste gevallen om op een duidelijke manier iets naar voren te brengen. Dit kan bijvoorbeeld een product of een dienst zijn. Iets belangrijks kan naar voren gebracht worden door middel van aantrekkelijke beelden die op de muziek gemonteerd zijn, maar dit kan ook met een voice-over. Een commercial laten maken is echter een hele andere vorm van reclame. 

Een commercial ziet er vaak heel anders uit. Bij een commercial worden in de meeste gevallen de producten of diensten niet als “hoofdzaak” van de video getoond. Uiteraard zijn ze dat wel, maar dit wordt een beetje verborgen. Bij een commercial wordt in de meeste gevallen geacteerd of gefigureerd. U laat in een bepaalde omgeving een positieve sfeer zien. Dit zorgt ervoor dat men direct positief is over uw bedrijf of product.

Hoe verleidt een je mensen tot een aankoop?

Wanneer dit verschil tussen een commercial laten maken en een promotievideo laten maken uitgelegd is, is er een vraag die bij velen naar voren komt. Namelijk: Hoe verleidt een commercial mensen om een bepaalde aankoop te doen? Als het product of de dienst vrijwel niet wordt aangeprezen? Daar zijn verschillende manieren voor! In veel gevallen worden hier bekende mensen voor gebruikt. Onbewust gaat men al sneller over tot de aankoop van een bepaald product als hij of zij ziet dat een idool dit product ook gebruikt. Hetzelfde geldt voor diensten.

De situatie positief naar voren brengen

Een goed voorbeeld hiervan is een vliegtuigreclame. U kijkt televisie en u ziet uw favoriete acteur zeer comfortabel in een vliegtuig zitten. Hij krijgt op nette wijze een drankje aangeboden, heeft een lekker gerecht voor zich en geniet van het uitzicht. Het logo van de vliegmaatschappij is wel te zien, maar is niet de hoofdzaak. Ondanks het feit dat de maatschappij niet hardop wordt aangeprezen, raakt men wel verleidt. In een aantal seconden worden er immers grote redenen getoond waarom dit een goed vliegmaatschappij is. Ten eerste is het iemands favoriete idool. Als deze acteur gebruik maakt van de vliegmaatschappij, dan zal het wel ideaal zijn toch?

Daarnaast zorgt de sfeer van de commercial voor een perfecte indruk. Alles is positief, er is een mooi uitzicht, het eten en drinken ziet er heerlijk uit en de reizigers hebben niets te klagen. Tevens wanneer er geen bekende mensen in een commercial voorkomen is vrijwel altijd alles positief. Het idee is om kijkers te laten zien dat iets als fijn ervaren wordt. 

Zo zijn er bij een commercial nog talloze manieren om van een kijker een klant te maken. Een commercial laten maken is in sommige gevallen dan ook een stuk handiger en slimmer dan het laten maken van een klassieke promotiefilm. Dit hangt echter wel af van de situatie waarin u zich bevindt.

Uw eigen commercial laten maken? Neem gerust contact met ons op voor al uw vragen en een directe prijsindicatie!

Voor onze nieuwste projecten kunt u BEKA Media volgen op Instagram

 

Loading...