Reclame maken voor uw bedrijf is erg belangrijk om te groeien. Vandaag de dag zijn er dan ook talloze manieren waarop u reclame kunt
maken voor uw bedrijf. Wij vertellen u de 10 beste manieren, en leggen ook nog eens uit hoe u deze manieren het best kunt toepassen.
Zeker het lezen waard!
Reclame maken voor uw bedrijf | De 10 beste manieren! (2022)

Reclame maken voor uw bedrijf, het is van cruciaal belang bij het ondernemen. of u nu meer naamsbekendheid wilt behalen met uw bedrijf, meer klanten wilt binnenhalen of meer sales wilt. Reclame maken voor uw bedrijf is een absolute must om uw doelen te behalen!

Anno 2022 zijn er echter niet 1 of 2 manieren waarop reclame maken het best werkt. Er komen talloze factoren bij kijken en er zijn veel verschillende mogelijkheden.

Om u op de juiste weg te helpen en te voorzien van inspiratie maakten wij een top 10 met de beste manieren om reclame te maken voor uw bedrijf in 2022!

Daarnaast vertellen wij u ook van welke methodes wij zelf gebruik maken als bedrijf zijnde en met welke methodes het bijvoorbeeld handig is om te starten!

Hieronder vindt u als eerste de top 10 beste manieren om reclame te maken voor uw bedrijf in 2022. Later in het artikel gaan we los in op ieder aspect en vertellen wij u dus meer over de details. Waarom beginnen met A? Wanneer kunt u B het beste toepassen?

1. Mond op mond reclame maken voor uw bedrijf

We beginnen deze top 10 beste manieren om reclame te maken voor uw bedrijf meteen met de beste manier. Namelijk mond-op-mond reclame. Mond-op-mond reclame is wereldwijd de best werkende, maar ook meest efficiënte vorm van reclame maken. Eén van de grootste voordelen ervan? Het kost helemaal niets!

Mond op mond reclame maken voor uw bedrijf kan op verschillende manieren. Dit brengt ons meteen bij het belangrijke punt. Wanneer we het hebben over mond-op-mond reclame komt 1 vergissing namelijk vaak voor. Dit is de vergissing waarbij ondernemers denken dat de beste vorm van reclame maken is dat zij zelf mond-op-mond hun product of bedrijf gaan aanraden bij potentiële klanten. Natuurlijk is dit ook een vorm van reclame maken, maar dit is zeker niet de manier die het best werkt.

De manier die het best werkt is namelijk dat anderen dan u zelf de mond-op-mond reclame maken. Namelijk tevreden klanten! De manier die het snelst zal zorgen voor geweldige resultaten is als uw klant uw product/dienst aanraadt aan zijn of haar naasten!

Anderen die u aanraden!

Laten we de situatie even vanuit ons eigen standpunt bekijken. Stel, u ziet reclame van een product dat u eigenlijk niet van plan bent te kopen. Zal de reclame op televisie dan zorgen dat u dit product alsnog koopt? Waarschijnlijk is het antwoord hierop nee.

Maar stelt u zich nu is voor dat een vriend of familielid, iemand die u het meest vertrouwt met volle enthousiasme komt vertellen hoe blij hij of zij is met hetzelfde product. Is de kans dan groter dat u een aankoop zal overwegen? Waarschijnlijk wel!

Uw eigen product aanraden is als een slager die zijn eigen vlees keurt!

Onbewust hebben wij zelf al door dat de verkoper van een product/dienst wilt dat u iets koopt en het u daarom aanbiedt. Hoe goed de reclame zelf ook is. Wanneer iemand die we vertrouwen het ons aanraadt hebben we dus ook onbewust door dat deze persoon zijn of haar ervaring met u deelt omdat hij of zij het daadwerkelijk goed vindt!

De belangrijkste tip die u voor uzelf hieruit kunt halen is om iedere klant, maar dan ook echt iedere klant tevreden te stellen. 10 tevreden klanten kunnen hun ervaring immers makkelijk doorvertellen aan 5 van hun vrienden. Dit brengt ons op een totaal van 50 nieuwe mensen die van uw product horen!

Heeft u twijfels of u dat ene extraatje moet geven aan uw klant? In het geval van een dienst die ene korting toch nog erbij moet geven? Zorg dan dat de tevredenheid van de klant uw absolute nummer 1 prioriteit wordt! Zo zal de klant zelf als een boomerang bij u terugkomen, maar ook zijn of haar vrinden meenemen!

2. Een website laten maken

Reclame maken voor uw bedrijf kan zoals gezegd op veel verschillende manieren. Tegenwoordig wordt bijna alles echter online gedaan. Anno 2022 is er dan ook vrij weinig belangrijker dan het hebben van een goed werkende website of webshop. De meeste vormen van marketing die worden gebruikt zijn online marketing. Reclame maken kan dan ook online op verschillende platformen, maar uiteindelijk moet er een website zijn waar u de mensen naartoe wilt sturen. Dit kan op zijn simpelst al een landingspagina zijn!

Een website laten maken is hierbij op zich dus de basis. Hier kunt u via de verschillende marketingmethodes potentiële klanten naartoe sturen. Beschikt u over een website? Dan kunt u tip 2 in principe afvinken. De rest van het werk is het zorgen dat er ook daadwerkelijk mensen naar uw website toekomen. Daar gaan we in de rest van dit artikel op in.

Beschikt u nog niet over een website? Dan is het een aanrader om (in de meeste gevallen) hiermee van start te gaan. Een website laten maken kan bij onze webdesign afdeling al vanaf €249,-. Uw websiteproductie duurt slechts 1 tot maximaal 2 weken en wordt volledig gebruiksklaar geleverd. Daarnaast kunnen we uw landingspagina ook zodanig optimaliseren dat de klanten direct worden aangesproken wanneer zij op uw pagina zijn! Dit noemen we conversie gerichtheid.

Website conversie gericht

Maar goed, dit artikel is niet bedoeld om u een website te verkopen, maar echt om u de nodige tips te geven hoe u het best reclame kunt maken. Zoals gezegd is tip 2 af te vinken als u beschikt over een website, maar dit betekent niet dat het niet beter kan!

Het is namelijk prioriteit 2 dat uw website ook goed werkt, conversie geoptimaliseerd is en uiteindelijk dus bezoekers trekt. U kunt uw website op 2 verschillende manieren benutten:

Een website kan dienen als visitekaartje. Daar is in principe niets mis mee als u een businessmodel heeft waarbij u via andere wegen bezoekers naar de website trekt. Het is echter wel van cruciaal belang dat uw bezoeker uiteindelijk doet wat u van hem of haar wilt! Vaak is dat een offerte aanvragen of een product bestellen

Een aanrader is dus om te kijken of uw website conversie geoptimaliseerd is. Een conversie geoptimaliseerde website is zodanig ingedeeld dat de klant vanzelf neigt naar een aankoop. U brengt naar voren wat de klant wilt weten en benoemt de voordelen van uw product of dienst. Waarom zou de klant bij u aan het juiste adres zijn? Waarom is uw product onmisbaar? En nog veel meer! Ook wij helpen u hierbij graag met een gratis en vrijblijvend adviesgesprek!

Heeft u geen businessmodel waarbij u via andere wegen bezoekers naar de website trekt? Dan is het belangrijk dat u zich bezighoudt met het hoger indexeren van uw website in Google. Via deze weg kunt u uiteindelijk optimaal reclame maken. Een hoge positie in Google leidt immers tot een erg vertrouwd gevoel bij klanten, maar ook automatisch tot meer bezoekers en vaak dus meer omzet

3. Een gratis weggeef product/dienst

Misschien schrikt u hier wel van. Een gratis product weggeven? Een gratis dienst weggeven? Maar het levert u meer op dan dat het in eerste instantie lijkt. 

Bezoekers die zich voor de eerste keer op uw website bevinden zijn namelijk koude bezoekers. Deze mensen kennen uw bedrijf (vaak) nog niet en maken hier dus voor het eerst kennis mee.

Uit onderzoek is dan ook gebleken dat koude bezoekers zelden aankopen doen. Het zou natuurlijk best kunnen dat uw website dusdanig conversie geoptimaliseerd is en uw eventuele advertenties dusdanig goed zijn dat bezoekers alsnog iets kopen, maar een koude bezoeker zal hoe dan ook minder snel iets kopen dan een warme bezoeker

Een warme bezoeker is het type bezoeker dat al op zijn minst wat vertrouwen in uw bedrijf heeft. Hoe kan iemand vertrouwen krijgen in uw bedrijf? Door een goede ervaring met u te hebben! Maar hoe kan iemand een goede ervaring met u krijgen, zonder een aankoop te doen? Want de kans dat iemand dus direct al een aankoop zal doen is erg klein. Deze goede ervaring kunt u uw bezoeker geven door middel van ‘first value marketing‘. 

First value marketing zorgt ervoor dat een koude bezoeker wordt omgezet in een warme bezoeker. Door iemand gratis een kleinigheidje te geven zorgen we er dus voor dat deze persoon een warme bezoeker wordt en hoe dan ook sneller iets bij u zal aanschaffen dan een koude bezoeker. 

Daarnaast kunt u deze persoon tegenover een gratis weggever ook de mogelijkheid geven akkoord te gaan om mailtjes van u te ontvangen. Zo kunt u ze zodra het eenmaal warme bezoekers zijn toevoegen aan uw e-mailmarketing lijst. E-mailmarketing zelf is weer een andere erg waardevolle manier van reclame maken voor uw bedrijf. Hier gaan we later in dit artikel op in. 

Hieronder geven we een aantal simpele mogelijkheden van gratis weggeef producten/diensten. Het is in vrijwel iedere branche mogelijk iets te vinden!

1. Een gratis e-book met waardevolle informatie
2. Een tester
3. Een gratis adviesgesprek

4. E-mailmarketing

Als het gaat om online reclame maken voor uw bedrijf, dan is e-mailmarketing in 2022 absoluut één van de beste manieren. We hebben het net al even gehad over warme bezoekers en koude bezoekers. Met e-mailmarketing richten we ons in principe vooral op de warme bezoekers.

De emails worden immers gestuurd naar mensen die al op een bepaalde manier op uw maillijst terecht zijn gekomen.

Dit betekent echter niet dat e-mailmarketing alleen goed is voor warme bezoekers. Door bijvoorbeeld zoals hierboven benoemd een gratis product of dienst weg te geven vragen we bezoekers namelijk al om toestemming mailtjes naar ze te sturen. E-mailmarketing is dus tegelijkertijd een truc om van de koude bezoeker een warme bezoeker te maken.

Daarnaast is e-mailmarketing op veel verschillende manieren in te zetten. Natuurlijk is het leuk om iedere week een nieuwe aanbieding te sturen naar iedereen op de maillijst, maar daarnaast kunnen er ook losse campagnes gevoerd worden via e-mailmarketing. Dit kan op de langere termijn een stuk effectiever zijn.

De juiste doelgroep volledig gratis

Het grote voordeel is dat het bijna niets tot niets kost! In tegenstelling tot wat bij adverteren het geval is. Daarbij betaalt u vaak tientallen, soms honderden en soms duizenden euro’s om honderden, duizenden of tienduizenden mensen te bereiken.

Bij e-mailmarketing betaalt u hier niets meer voor als ze eenmaal op uw maillijst staan en ermee akkoord zijn gegaan om mailtjes te ontvangen!

Kortom, u heeft een grote hoeveelheid mensen van de juiste doelgroep die u continu mag benaderen!

Wat ook erg goed werkt via e-mailmarketing is het versturen van herinneringen. Heeft iemand onlangs iets in zijn of haar winkelmandje geplaatst in uw webshop, maar dit nooit meer afgerekend? Dan kunt u door middel van e-mailmarketing een herinnering sturen dat deze persoon zijn of haar product nog “op hem of haar wacht”. 

Dit klinkt misschien er simpel, maar is één van de type emails die voor de meeste aankopen zorgt in webshops!

Verder kan e-mailmarketing worden gebruikt om de band met uw klanten te verbeteren.

Vertel vandaag bijvoorbeeld kort het verhaal van één van uw klanten de goede ervaring met uw product of dienst. Vertel vervolgens morgen nog wat extra voordelen van dit zelfde product of dienst. Stuur uiteindelijk overmorgen een geweldige aanbieding van dezelfde product of dienst. 

Op deze manier creëert u eerst interesse, vervolgens vraag en geeft u op het juiste moment de juiste aanbieding!

5. Reclame maken voor bedrijf op social media

Uiteindelijk komen we dan toch aan bij een manier van betaald reclame maken. Namelijk door middel van social media marketing. Als u toch liever niets of bijna niets uitgeeft aan het maken van reclame, dan is het wellicht een optie om deze manier van reclame voor nu achter wegen te laten. 

Omdat het in de tijd waarin we ons nu bevinden echter toch een goede manier van reclame maken voor uw bedrijf is waar we niet omheen kunnen, benoemen wij social media marketing alsnog in dit rijtje. 

Onder social media marketing verstaan we diverse platformen. Denk hierbij bijvoorbeeld aan Instagram, Facebook, LinkedIn, maar tegenwoordig ook vooral TikTok. Op TikTok gaan we later in dit artikel ook specifiek in omdat dit een platform is dat puur van deze tijd is.

Voor nu gaat het met name om Instagram, Facebook en LinkedIn. Deze platformen zijn samen goed voor miljarden euro’s die worden verdiend met advertenties, maar waarom werken deze platformen zo goed?

Dit komt met name doordat het via deze platformen mogelijk is zeer specifiek de juiste doelgroep te bereiken. Niet alleen de juiste categorie, maar ook de mensen met de juiste interesses, de mensen die aan de juiste zaken een ‘hekel’ hebben, de doelgroep die op de juiste plek woont en zo kunnen we nog een tijdje doorgaan. 

Het enige probleem met deze manieren van reclame maken? Als u er niet genoeg verstand van heeft, dan gaat het veel geld kosten. Zonder genoeg verstand ervan kan de efficiëntie ervan afnemen.

De kosten beperken en de winst maximaliseren

Waar veel ondernemers tegenaan lopen is dat ze wel ‘wat’ geld willen uitgeven aan reclames via bijvoorbeeld FaceBook, maar dat ze door een gebrek aan kennis hun advertenties niet dusdanig kunnen maken dat hier het maximale resultaat uitgehaald kan worden. Dit principe zorgt er weer voor dat ondernemers vaak niet het betaalde advertentiegeld eruit kunnen halen en verlies maken of quitte spelen. 

Uiteindelijk is dit natuurlijk niet de bedoeling. Ons advies is dan ook: Gaat u FaceBook, Instagram of LinkedIn advertenties runnen en heeft u hier budget voor? Doe het dan, maar of door het uit te besteden aan professionals, of door echt de juiste kennis op te doen! Dit laatste kan echter wel behoorlijk wat tijd kosten. Het eerste zal u uiteraard geld kosten. 

Het kan handig zijn om voor uzelf de afweging te maken: Wil ik iets meer geld uitgeven en het goed doen? Of wil ik de uren erin stoppen en het goed doen? Onderschat de hoeveelheid uren hierbij niet!

Stop desnoods een gedeelte van uw advertentiebudget in het inhuren van een professional om uw advertenties te runnen en stop hierdoor iets minder geld in de advertenties zelf. Zo zorgt u toch dat u de winst kunt maximaliseren en niet snel aanloopt tegen verlies. Een erg belangrijke tip dus!

Op deze manier zorgt u wel dat u daadwerkelijk het maximale haalt uit het advertentiegeld dat u betaalt. U maakt dan niet alleen winst, maar vaak ook ruime winst

Door de juiste kennis toe te passen en de advertenties optimaal te maken betaalt u een stuk minder om de juiste doelgroep te bereiken! Dit resulteert dus in meer winst.

6. Reclame maken met influencer marketing

Bij de volgende aan te raden manier om in 2022 reclame mee te maken is het erg belangrijk dat u uw doelgroep goed kent. Vandaag de dag zijn er talloze bekende Nederlandse influencers. Van grappenmakers tot aan bodybuilders, van straatinterviewers tot aan vloggers. Ze verschillen enorm van elkaar, maar 1 ding hebben al deze influencers gemeen: Ze hebben hun eigen doelgroep.

Bij het maken van reclame voor uw bedrijf is dit dan ook van cruciaal belang. Het kennen van uw eigen doelgroep!

Influencer marketing is niet in iedere situatie een aanrader, maar er zijn situaties waarin u deze kans absoluut niet mag laten liggen.

Om influencer marketing op een goede manier toe te passen is het belangrijk dat u voor uzelf kijkt wat voor product of dienst u verkoopt. Zijn er in Nederland influencers die op een manier gelinkt zijn met een dergelijk product of een dergelijke dienst? Zijn er influencers die gegarandeerd volgers hebben die dit interessant vinden?

Voorbeelden

Voorbeeld 1: U bent boekhouder in Utrecht-Zuid. U wilt graag meer ondernemers in die regio bereiken zodat zij hun boekhouding aan u kunnen uitbesteden.

U kiest ervoor om een zanger uit Utrecht €700 te betalen om 3 maal een promotie op zijn Instagram verhaal te krijgen.

Is dit een goed idee? Nee, zeker niet. Kan het zorgen voor klanten? Ja, zeker wel. Maar hoe komt het dat dit geen goed idee is?

Dat heeft er puur mee te maken dat er op bijna geen enkele manier een link is tussen de doelgroep die u wilt bereiken en de doelgroep van deze zanger. Dat hij toevallig ook uit Utrecht komt betekent natuurlijk niet dat zijn volgers ook allemaal uit Utrecht komen. Daarnaast is er geen enkele aanwijzing dat zijn volgers ondernemers zijn en al helemaal niet dat zij een boekhouder nodig hebben.

De klanten die u via deze weg kunt krijgen zijn dus enkel klanten die echt ’toevallig’ op zoek waren naar een boekhouder en ’toevallig’ deze zanger volgden. Het resultaat is dus niet maximaal. Of u nu winst of verlies maakt, het is een gok, gebaseerd op toeval.

Voorbeeld 2: U verkoopt fitness spullen waarmee mensen thuis kunnen trainen. Geen tijd om naar de sportschool te gaan? U biedt ze de mogelijkheid om alle nodige materialen te kopen voor thuis.

U kiest ervoor een fitness influencer €600 te betalen om 3 keer een promotie op zijn Instagram verhaal te krijgen. Hij zal hierbij ook zelf vertellen dat uw producten ideaal zijn voor de mensen die geen tijd hebben om naar de sportschool te gaan.

Is dit een goed idee? In de meeste gevallen absoluut! U gaat reclame maken via iemand die honderdduizenden volgers heeft die geïnteresseerd zijn in fitness en trainen! U zult vanzelf merken dat de aankopen op uw webshop hierdoor zullen stijgen met dank aan de promoties van deze influencer.

In dergelijke gevallen is influencer marketing het zeker waard. Het is dus belangrijk om voor uzelf te kijken of er influencers zijn die daadwerkelijk een relevante doelgroep hebben voor uw product of dienst!

7. Promotievideo/bedrijfsfilm laten maken

Aangekomen bij één van de manieren van reclame maken waarvoor u bij ons aan het juiste adres bent! Namelijk het laten maken van een bedrijfsfilm. Een bedrijfsfilm laten maken is de ideale manier om uw bedrijf, product(en) of dienst(en) op de kaart te zetten.

Wanneer u een bedrijfsfilm laat maken is het belangrijk dat u voor uzelf beslist wat uw doel is. Gaat het echt specifiek om het binnenhalen van meer klanten? Of wilt u enkel meer naamsbekendheid? Of gaat het er juist om dat u uw huidige klanten meer informatie geeft over bijvoorbeeld uw werkwijze?

Over al deze zaken geven wij u alle nodige informatie in het artikel bedrijfsfilm laten maken.

Videomarketing heeft simpelweg een geweldige werking. Men kijkt anno 2022 veel liever een video met een duidelijke uitleg, dan dat iemand een hele tekst leest.

Daarnaast zorgen wij bij de productie van een bedrijfsfilm dat hierin de juiste marketingtechnieken worden toegepast.

Reclame maken voor uw bedrijf door middel van een bedrijfsfilm werkt goed als deze vervolgens ook op de juiste manier wordt ingezet.

Heeft u vragen over het laten maken van uw eigen bedrijfsfilm of wilt u bepaald advies? Aarzel dan vooral niet en neem gerust contact op met onze specialisten!

Voorbeeldvideo: Een zeer korte bedrijfsfilm/promotievideo, geproduceerd door onze filmploeg in opdracht van Motorrijschool Hallo Moto. Een bedrijfsfilm die niet veel informatie deelt, maar kort en krachtig is. De reden dat deze bedrijfsfilm overigens maar 10 seconden duurt is omdat de video bedoeld was om uitgezonden te worden als bioscoop advertentie in Utrecht.

8. Auto beletteren

Reclame maken voor uw bedrijf zonder er vervolgens continu mee bezig te zijn? Dan is het beletteren van uw auto wellicht een goede optie.

Het beletteren van uw auto is één van de weinige manieren van reclame maken uit dit rijtje dat niet valt onder ‘online’ marketing, maar onder ‘offline’ marketing. Eén van de grootste voordelen van het beletteren van uw auto is dat u het slechts één keer hoeft te doen! Het is geen advertentie die dagelijks, wekelijks of maandelijks geanalyseerd en verbeterd moet worden. 

Daarnaast is het laten beletteren van uw auto een kleine moeite! Als u uw auto volledig wilt laten wrappen tot een rondrijdend reclamebord kan dit natuurlijk wel een beetje oplopen in de kosten, maar extreem duur is het in vergelijking met andere manieren van reclame maken vaak niet.

Ook is het natuurlijk een bedrag dat slechts 1 maal betaald hoeft te worden. 

Als u uw auto eenmaal heeft beletterd heeft u een vorm van reclame die continu doorloopt. Terwijl u door de stad rijdt, terwijl u op de snelweg rijdt en zelfs terwijl u geparkeerd staat. Alleen maar voordelen dus!

Een aanrader is hierbij wel om uw boodschap duidelijk te maken. Zorg dus dat u niet enkel een logo op uw auto laat plakken, maar potentiële klanten ook de nodige informatie geeft. Zet bijvoorbeeld uw website erbij en deel een slogan waardoor men weet waarvoor ze bij u terecht kunnen. Met name als u nog geen gigantische naamsbekendheid heeft is het belangrijk om ook te delen wat u verkoopt als bedrijf. 

9. Affiliate marketing

Affiliate marketing is een vorm van reclame maken die de afgelopen jaren enorm in populariteit is gestegen. Het is een geweldige manier, met name doordat u pas kosten hoeft te betalen als u geld heeft verdiend.

Bij affiliatie marketing is het namelijk zo dat andere personen of bedrijven uw product of dienst promoten. U spreekt in dat geval een bepaald percentage met hen af dat u aan het zult afstaan zodra zij voor een koper hebben gezorgd!

Uiteindelijk werkt dit model dus zodanig dat u door affiliatie marketing alleen maar meer klanten krijgt. Van de klanten die via affiliatie marketing komen betaalt u bijvoorbeeld 15% aan de persoon die heeft gezorgd dat deze klant een aankoop heeft gedaan.

Eindresultaat: U heeft een klant binnengehaald die u zelf niet binnen zou halen. Van het geld dat u hieraan heeft verdient moet u weliswaar een gedeelte afstaan, maar dat is geen probleem gezien het feit dat u enkel winst maakt zonder zelf de reclame ervoor te maken!

Extra tip: Combineer affiliatie marketing met influencer marketing! Oftewel, biedt influencers een bepaald percentage aan van de aankopen die zij veroorzaken. Dit zal ook voor hen een reden zijn om extra hun best te doen om voor veel aankopen te zorgen!

Een ander voordeel van affiliatie marketing is natuurlijk dat u deze afspraken met bijna alle ondernemers om u heen kunt maken! Sterker nog, zo kunnen jullie samenwerkingen aangaan waarbij jullie allebei ook voor elkaar klanten proberen binnen te halen! Win win dus!

10. Reclame maken op TikTok

En dan zijn we aangekomen bij de laatste manier van reclame maken voor uw bedrijf uit dit rijtje. Namelijk reclame maken door middel van TikTok.

Inmiddels kent bijna iedereen TikTok. Het is immens populair en diverse leeftijdscategorieën hebben de app. Dit is dan ook typisch iets dat past in een rijtje van 2022. 

Reclame maken op TikTok behoort in principe tot social media marketing. Omdat het echter met name de afgelopen jaren enorm is gegroeid en momenteel één van de beste social media platformen is geworden om reclame op te maken verdient het een apart plekje in deze top 10.

Reclame maken via TikTok gaat net zoals bij andere platformen door middel van advertenties. U zorgt dat u de juiste doelgroep behaalt en met TikTok moet dat geen groot probleem zijn. Niet alleen jongeren, maar ook volwassenen en zelfs oudere zitten immers dagelijks op de app.

Wanneer u gebruik gaat maken van TikTok om te adverteren is het echter wel belangrijk om toepasselijke video’s te maken. Een standaard promotievideo of bedrijfsfilm laten maken waarmee u bijvoorbeeld op FaceBook zou adverteren is niet altijd een even goed idee om ook op TikTok te gebruiken als promotiemiddel. Het platform werkt heel anders en reclames worden dan ook op andere manieren uitgevoerd. 

Een aanrader is dus om goed af te wegen hoe u uw product het best kunt promoten op dit platform. Voeg er bijvoorbeeld wat comedy aan toe!

Wij hopen dat u wat heeft gehad aan deze top 10! Laat hieronder vooral een reactie achter met waarover u de volgende keer graag informatie krijgt!

Loading...