DieTim
Documentaire “Alles of niets” DieTim
De DieTim Documentaire genaamd "Alles of niets" Heeft ons team in totaal bijna 8 maanden gekost om te produceren. Tim van Teunenbroek, beter bekend als "DieTim" is een bekende naam uit de Nederlandse influencerwereld. Zijn imago is echter niet altijd erg positief...
Dietim ft. Lisa-Marie – Counterpounter
De Dietim Counterpounter clip is volledig geproduceerd door BEKA Media. De videoclip is in tegenstelling tot de meeste andere videoproducties van ons bedrijf een zeer speelse clip. De clip is dan ook meer humoristisch en grappig gemaakt dan serieus. Ook dit laat maar...
DieTim is momenteel één van de influencers waarmee wij als bedrijf het meest samenwerken. De eerste samenwerking tussen DieTim en BEKA Media was voor de clip ‘Counterpounter’. Na de opnames van deze clip is er een tijdje geen specifieke samenwerking geweest.
Enkele maanden later koos DieTim ervoor zijn leven te veranderen en te beginnen aan een documentaire. Voor de DieTim docu benaderde Tim ons team. Vanaf het moment dat we zijn begonnen aan de opnames van de DieTim docu “Alles Of Niets” tot op de dag van vandaag werken wij zeker wekelijks samen.
Nadat de eerste docu is uitgekomen hebben wij ook verschillende promotievideo’s gemaakt voor op het YouTube kanaal van DieTim. Een aantal weken nadat de eerste docu is uitgekomen zijn we begonnen aan de tweede DieTim docu.
De opnames hiervan zijn momenteel nog steeds volop bezig. De tweede documentaire zal gefilmd worden over een veel langere periode dan de eerste!
Ook onze andere samenwerkingen zijn voorlopig zeker niet afgelopen!
DieTim documentaire “Alles of niets”
De eerste DieTim docu die is uitgekomen was de documentaire Alles Of Niets. De documentaire kwam in Nederland op nummer 1 binnen. Het behaalde binnen de kortste keren tonnen weergaven en daarnaast leidde het ook tot talloze positieve reacties. Dat, terwijl DieTim voor de documentaire met name negativiteit over zich heen kreeg. Het naar voren brengen van de echte persoon Tim was dan ook één van der doelen van de DieTim docu ‘Alles Of Niets’.
De documentaire Alles of niets is gefilmd over een periode van ruim een half jaar. Vaak worden documentaires in de sportwereld gefilmd in zo’n 10 tot 12 weken. Bij deze documentaire kwam er echter veel meer naar voren dan alleen het sporten.
DieTim koos er in de documentaire door verschillende gebeurtenissen voor om zijn leven te verbeteren. Sporten was hiervan inderdaad een groot onderdeel. Het project begon dan ook met de naam “Tim Gaat Droog”. Tijdens het proces kwam er echter veel meer bij kijken dan alleen het droog gaan.
Tijdens de DieTim docu liet Tim voor het eerst zijn echte persoonlijkheid zien zonder te acteren en gek te doen. Tim kreeg te maken met talloze tegenslagen en golven van kritiek en haat, maar wilde dit allemaal ondanks een negatief verleden omzetten naar positiviteit. Wij van BEKA Media hebben dit gehele proces dan ook vastgelegd.
Mede hierdoor is de documentaire uiteindelijk niet meer alleen een sportdocumentaire geworden. Het was de laatste kans van Tim om alles toch nog om te zetten naar iets positiefs. Vandaar ook de documentaire naam: Alles of niets!
Het uiteindelijke eindresultaat duurt dan ook ruim 2 uur. Wel is het zeker het kijken waard! Na de documentaire is de influencer dan ook de serieuzere kant op gegaan.
Clip Counterpounter: Onze eerste samenwerking
Maanden voordat Tim ervoor koos zich een stuk serieuzer op te stellen en meer zichzelf te gaan zijn op beeld, zat het speelse er nog zeker in. Na wekenlang zijn Instagram opgevuld te hebben met grappige content met betrekking tot ‘Counterpounters’ schreef Tim een nummer hierover. De clip kwam op trending #2 binnen op YouTube en werd ruim 700.000 keer bekeken. Het was uiteindelijke de laatste “onserieuze/kinderlijke” clip dit DieTim maakte.
De clip DieTim Counterpounter is in 1 dag geschoten. Wel zijn er veel verschillende attributen gebruikt voor de clip. Wij als filmploeg gebruikten onder meer de Sony FS5. Hiermee maakten we scherpe 4K beelden.
Voor de 4K beelden vanuit de lucht maakten we gebruik van de DJI Mavic Air drone. Een drone piloot huren is bij ons overigens ook los mogelijk.
Er werden onder andere burgers en 2 Audi RS6’en met een kentekenplaat met de tekst “Counterpounter” erop geregeld. Ook waren er fans aanwezig.
Ons team maakte hier stabiele, maar waar nodig ook speelse beelden van. Op deze manier hebben wij een kleurrijke en unieke clip neergezet.
Ook vriendin Lisa-Marie doet een stukje mee in de Counterpounter clip. Zij staat als featuring op de track.
DieTim zijn eindresultaat van de Counterpounter clip moest een kwalitatief uitstekende, maar speelse video worden.
DieTim & BEKA Media huidige samenwerkingen
Momenteel zijn wij zoals gezegd in samenwerking met DieTim bezig met de tweede DieTim docu. Ook hierin kan tot nu toe al gezegd worden dat er van alles en nog wat mis gaat. De opnames zijn inmiddels ruim een half jaar bezig, maar lijken voorlopig dan ook niet afgelopen te zijn.
De nieuwe documentaire zal naar schatting pas midden 2023 uitkomen. Om wat dit betreft op de hoogte te blijven kunnen jullie ons volgen op Instagram!
Verder wordt momenteel ook alle andere videocontent van DieTim geproduceerd door BEKA Media. Korte promotievideo’s voor Killtrition, maar ook YouTube video’s.
We schatten dat Tim eind 2022 ook zijn YouTube kanaal weer zal oppakken met nieuwe video’s voor de kijkers!